Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

15ος Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων με θέμα « Μουσικοπαιδαγωγικές Δραστηριότητες Μάθησης και Ανάπτυξης».



Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»  σε  συνεργασία με  την  ομάδα ‘’ Νηπιαγωγώντας ΄΄ του   Συλλόγου  μας συνεχίζει  την  προσπάθεια που  ξεκίνησε  τα  τελευταία χρόνια  με  το 15ο Κύκλο Παιδαγωγικών Συναντήσεων με  θέμα « Μουσικοπαιδαγωγικές Δραστηριότητες Μάθησης και Ανάπτυξης».  
Έτσι εξακολουθεί  να  ανιχνεύει και  να  καταγράφει τα  θέματα που  απασχολούν τους  συναδέλφους  μας   και  να προχωράει  στην υποστήριξη τους επιστημονικά, θεωρητικά  και  πρακτικά, με  βιωματικά σεμινάρια μέσα  από  τους  κύκλους  των  παιδαγωγικών  συναντήσεων που  καθιέρωσε  με  ιδιαίτερη  επιτυχία.

15ος Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων με  θέμα « Μουσικοπαιδαγωγικές Δραστηριότητες Μάθησης και Ανάπτυξης».
Επιμορφωτής : Δρ. Δημήτρης Αντωνακάκης
Στο σεμινάριο αυτό θα μελετήσουμε τις επιστημονικές προϋποθέσεις και τις τεχνικές που απαιτούνται για τη δημιουργία πρωτότυπων μουσικοπαιδαγωγικών εφαρμογών ανάλογα με τις εκπαιδευτικές, αναπτυξιακές, πολιτισμικές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών στα οποία απευθυνόμαστε. Η επικοινωνιακή μουσικότητα της βρεφικής ηλικίας, τα ιδιοσυγκρασιακά παιχνιδοτράγουδα της πρώιμης νηπιακής ηλικίας, τα παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα της νηπιακής ηλικίας, αποτελούν το πρωτόλειο υλικό, την αφετηρία. Πέρα από αυτά θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε θεωρητικά αλλά και έμπρακτα στα παρακάτω ζητήματα:

•    Ποια τραγούδια είναι κατάλληλα για παιδιά;
•    Πώς μπορούμε να φτιάξουμε δικά μας τραγούδια και μουσική;
•    Πώς ακούμε κλασσική μουσική για/με παιδιά;
•    Ποια Συστήματα Μουσικής Παιδαγωγικής είναι κατάλληλα για τα παιδιά μας στο τέλος της 2ης δεκαετίας του 21ου αιώνα;
•    Ποια παραδοσιακή μουσική είναι κατάλληλη για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο;
•    Υπάρχει σωστή αρχιτεκτονική ενός μουσικοκινητικού δρώμενου;

             Οι σύγχρονες θεωρίες της αναπτυξιακής ψυχολογίας και οι νευροεπιστήμες προσπαθούν διεπιστημονικά να φωτίσουν την μυστηριώδη και έμφυτη χρήση της μουσικής στην ανάπτυξη του ανθρώπου. Η θεωρία της διυποκειμενικότητας του Trevarthen, η θεωρία της επικοινωνιακής μουσικότητας των Trevarthen και Malloch, η θεωρία της συναισθηματικής συνήχησης του Stern, η θεωρία της μίμησης των Μαράτου και Κουγιουμουτζάκη, η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner και η θεωρία  μουσικής μάθησης του Gordon, προσπαθούν να ερμηνεύσουν το μουσικό παιχνίδι της ανάπτυξης των βρεφών και των νηπίων του ανθρώπου, αλλά και της μάθησης και της κουλτούρας των μικρών παιδιών.
      Η δομή του σεμιναρίου μοιράζεται ισότιμα μεταξύ θεωρίας και πρακτικών εφαρμογών. Κάθε θεωρητική ενότητα ακολουθείται από τις ανάλογες μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές και ανάλυση των αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών στόχων.
      Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν ρούχα που επιτρέπουν την κίνηση και να κρατούν καλτσοπαντόφλες. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο και στο χώρο της FAMILY   MUSICALITY, Ραυτοπούλου 4 στο Μασταμπά, 7:00 με 9:30 το βράδυ, την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου και την Τρίτη 7 Μαρτίου 2017
      Δηλώσεις συμμετοχής για το σεμινάριο εδώ https://is.gd/P09ANr  πατώντας τον  αντίστοιχο σύνδεσμο.
      Συμμετοχή  μπορείτε  να  δηλώσετε και  μέσα  από την  ιστοσελίδα  μας http/sepenk.blogspot.gr  πατώντας τον  αντίστοιχο  σύνδεσμο.
Σημείωση:
Το  σεμινάριο  είναι  δωρεάν  για  όλους  τους  εκπαιδευτικούς και  θα δοθεί  βεβαίωση  συμμετοχής.


Αγαπητοί  συνάδελφοι
 με  αίσθημα ευθύνης απέναντι σε  όλους  εσάς  ο  Σύλλογος  μας  θα  συνεχίσει τον  επιτυχημένο θεσμό  των  Κύκλων  Παιδαγωγικών  Συναντήσεων  που  ο  ίδιος  καθιέρωσε. Περιμένουμε  και τις  δικές  σας προτάσεις  για  υλοποίηση  και  άλλων  παρόμοιων  δράσεων  που  δημιουργούν καλύτερες  προϋποθέσεις και  ενισχύουν την  προσπάθεια  μας  για  την αναβάθμιση  της  εκπαίδευσης.

Συνεχίζουμε……...
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ